Skip to main content
Skip table of contents

Spanning registreren

Door momenten van spanning en ontspanning te registreren kan je de HUME trainen, zodat de HUME vervolgens zelf spanning kan herkennen bij een cliënt. Dit noemen we het personaliseren van de HUME.

Het registreren van spanning kan in de dashboard app. Hierbij zijn een aantal dingen van groot belang:

  • Spreek samen met je collega’s en met Mentech af welke specifieke dingen geobserveerd en geregistreerd moeten worden.

  • Registreer spanning van universele, niet twijfelachtige momenten. Waarbij het gedrag begrepen en visueel zichtbaar is.

  • Registreer alléén een moment als je zeker bent van de tijd en de aanwezigheid van spanning bij de cliënt.

    • Weet je niet zeker hoe laat het spanningsmoment was? Registreer het moment dan niet.

    • Weet je niet zeker of dat de cliënt spanning ervaarde op desbetreffende moment? Registreer het moment dan niet óf, indien afgesproken met de accountmanager, registreer het moment wel maar geef in de opmerkingen aan dat je niet 100% zeker weet dat er spanning was.

  • Gebruik voor het registreren van spanning de afgesproken cliënt specifieke observatie codes, zodat je snel een moment kan registreren.

  • Soms is het niet altijd mogelijk om de melding meteen in te voeren. Maak dan even een screenshot zodat je de tijd nog weet, of schrijf de informatie even op. De begintijd is zeer belangrijk.

  • Het is mogelijk om met meerdere mensen tegelijkertijd spanning te registreren als de HUME app is geïnstalleerd op meerdere telefoons/tablets.

Wil je een spanningsmoment of incident registreren in de app? Volg dan het volgende stappenplan:

Stap 1:
Klik in het dashboard op de naam van de cliënt.

Stap 2:
Vul het tijdstip, de duur, omschrijving van het gedrag en eventueel jouw eigen naam in. 

Stap 3:
Klik op ‘Meld spanning’ zodat de registratie wordt afgesloten.

De uitleg is ook te bekijken via deze video: Observaties melden

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.