Skip to main content
Skip table of contents

Sensoren verbinden

De meting gaat van start als de sensoren verbonden zijn met de HUB. Hierbij is het belangrijk dat je de HUB en Senti-module van tevoren hebt opgeladen en dat de batterij van de borstband/patch nog voldoende vol is. Volg voor het omdoen van de sensoren de beschrijvingen onder Borstband, Patch en/of SentiSock. Doorloop onderstaand stappenplan om de HUB te verbinden met de sensoren.

Stap 1:
Klik op ‘Start Hume’.

Stap 2:
Volg de aanwijzingen voor het omdoen van de sensor(en) en ga naar de volgende stap door te klikken op het pijltje rechtsonder in het scherm. Klik op ‘Start’ zodra je cliënt de sensoren om heeft.

Stap 3:
De HUB gaat nu zoeken naar de te verbinden sensor(en). Wanneer er geen of onvoldoende sensoren in beeld verschijnen, klik dan op ‘Scan’ om de HUB opnieuw te laten zoeken. Vink de sensor(en) met het juiste typenummer aan en klik op ‘Start’.

Stap 4:
Je ziet nu een gekleurd bolletje verschijnen achter de sensornaam. Wanneer dit bolletje groen is, is de sensor goed verbonden met de HUB. Je kunt nu het beeldscherm van de HUB vergrendelen en in het heuptasje opbergen dat dicht bij de cliënt in de buurt blijft.

De uitleg is ook te bekijken via deze video: Borstband en SentiSock verbinden met de HUB.

Zodra de meting is gestart, kun je op een smartphone of tablet de spanningsstatus van je cliënt(en) monitoren. Lees hierover meer onder Dashboard.

Sensoren verbinden niet

Komen de juiste sensoren niet in beeld of kleurt het bolletje achter een sensor rood of oranje? Probeer dan onderstaande stappen:

  • Houd de HUB dichter bij de sensoren;

  • Controleer of de sensoren op de juiste plek zitten en contact maken met de huid. Zie hiervoor de beschrijvingen onder Borstband, Patch en/of SentiSock;

  • Laad de Senti-module op of vervang de batterij van de borstband/patch;

  • Controleer op de HUB-telefoon of de opties Bluetooth en Locatie aanstaan;

  • Sluit de app volledig af en probeer de de meting opnieuw te starten.

Krijg je de melding ‘Verbinding mislukt’ in beeld, dan kunnen er verschillende oorzaken zijn:

  • De sensor is te ver weg van de HUB.

  • De sensor is in slaaptoestand. Beweeg de sensor.

  • De sensor is (bijna) leeg. Laad de sensor op of vervang de batterij.

  • Je probeert te verbinden met een andere sensor. Controleer of de cijfers achterop de sensor overeenkomen met de cijfers die je op de HUB ziet verschijnen bij de sensor.

Probeer opnieuw verbinding te maken met de sensor.

Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met jullie contactpersoon of bel het algemene nummer van Mentech: 040 209 4110.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.