Sensoren verbinden
De meting gaat van start als de sensoren verbonden zijn met de Hume-telefoon (HUB). Hierbij is het belangrijk dat je de Hume-telefoon en Senti-module van tevoren hebt opgeladen en dat de batterij van de borstband nog voldoende vol is. Volg voor het omdoen van de sensoren de beschrijvingen onder Borstband en/of SentiSock. Doorloop onderstaand stappenplan om de Hume-telefoon te verbinden met de sensoren.
Stap 1:
Klik op ‘Start Hume’ of ‘Start’.
Oude Hume-app | Nieuwe Hume-app |
---|---|
Stap 2 (sla deze stap over voor de nieuwe Hume-app):
Volg de aanwijzingen voor het omdoen van de sensor(en) en ga naar de volgende stap door te klikken op het pijltje rechtsonder in het scherm. Klik op ‘Start’ zodra je cliënt de sensoren om heeft.
Oude Hume-app |
---|
Stap 3:
De Hume-telefoon gaat nu zoeken naar de te verbinden sensor(en). Vink de sensor(en) met het juiste typenummer aan en klik op ‘Start’.
Wanneer er geen of onvoldoende sensoren in beeld verschijnen, kun je de Hume-telefoon opnieuw laten zoeken:
-Oude Hume-app: klik op ‘Scan’.
-Nieuwe Hume-app: ga één pagina terug door op het pijltje linksboven te klikken en herhaal de vorige stap.
Oude Hume-app | Nieuwe Hume-app |
---|---|
Stap 4:
Je ziet nu een klein gekleurd bolletje verschijnen achter de sensornaam. Wanneer dit bolletje groen is, is de sensor goed verbonden met de Hume-telefoon. Je kunt nu het beeldscherm van de Hume-telefoon vergrendelen en in het heuptasje opbergen dat dicht bij de cliënt in de buurt blijft. LET OP: het duurt even voordat je in de nieuwe Hume-app de spanningsstatus (groot gekleurd bolletje) van je cliënt in beeld krijgt op de Hume-telefoon.
Oude Hume-app | Nieuwe Hume-app |
---|---|
Zodra de meting is gestart, kun je op de groepstelefoon de spanningsstatus van je cliënt(en) monitoren. Lees hierover meer onder Hume-app op groepstelefoon.
Sensoren verbinden niet
Komen de juiste sensoren niet in beeld of kleurt het bolletje achter een sensor rood of oranje? Probeer dan onderstaande stappen:
Houd de Hume-telefoon (HUB) dichter bij de sensoren;
Controleer of de sensoren op de juiste plek zitten en contact maken met de huid. Zie hiervoor de beschrijvingen onder Borstband en/of SentiSock;
Laad de Senti-module op of vervang de batterij van de borstband. Zie Hume-kit opladen;
Controleer op de Hume-telefoon of de opties Bluetooth en Locatie aanstaan;
Sluit de app volledig af en probeer de de meting opnieuw te starten.
Krijg je de melding ‘Verbinding mislukt’ in beeld, dan kunnen er verschillende oorzaken zijn:
De sensor is te ver weg van de Hume-telefoon.
De sensor is in slaaptoestand. Beweeg de sensor.
De sensor is (bijna) leeg. Laad de sensor op of vervang de batterij.
Je probeert te verbinden met een andere sensor. Controleer of de cijfers achterop de sensor overeenkomen met de cijfers die je op de Hume-telefoon ziet verschijnen bij de sensor.
Probeer opnieuw verbinding te maken met de sensor.
Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met jullie contactpersoon. Je kunt ook bellen of mailen met de supportafdeling van Mentech: +31 40 209 4110 of support@mentechinnovation.eu.